dinsdag 18 februari 2014

DIY Pompoenburger met patatjes en appelmoes.


Evelien haar butternutburger foto's + een recept voor haverburgers (op de achterkant van de verpakking van de biologisch geteelde havervlokken die ik in de GB kocht) inspireerden me om nog eens duchtig te experimenteren. Aangezien we binnenkort onze keukens samenvoegen - later meer daarover -  zullen we de keukentijd moeten verdelen dus ik moet het er nog eens goed van pakken.

In dit gerecht combineerde ik doordeweekse Vlaamse kost (patatten of toaters, appelsaus/appelspijs/appelmoes) met op-de-wereldkeuken-geïnspireerde kruiden voor de burgers. De burgers bestaan voor 1/3de uit havervlokken, 1/3de kikkererwtenmeel en 1/3de geraspte butternut. Een beetje water en wat kruiden erbij: korianderpoeder, peterselie, look, zout, peper, paprika, currykruiden zoals kaneel, kruidnagel, gember, ... . Eigenlijk gebruikte ik speculaaskruiden in de plaats van currykruiden! Opletten dat je niet teveel toevoegt want de kruidnagel daarin kan snel overheersen.

Kort aanbakken in kokosolie en je burgers krijgen een krokant korstje. Lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten